24polska.pl luckystrikes.pl www.abclinux.pl www.numizmatyka.com.pl ANFA.PL linki
Login: Hasło: Odzyskaj hasło Zarejestruj się
wiadomości
kuchnia
ogłoszenia
podróże
teksty
I po strachu

Nocne lęki to częsta przypadłość dzieci pomiędzy 3. a 12. rokiem życia. Zwykle jednak daje o sobie znać w okolicach 4. urodzin. Skąd się bierze ten strach? I jak sobie z nim poradzić?

Przyczyny nocnych lęków
Z nocnymi lękami boryka się około 5% dzieci w wieku od 3. do 12. lat. To całkiem sporo. I chociaż najczęściej strach jest reakcją dziecka na trudne, stresujące, frustrujące doświadczenie, to jednak ich powstawanie mogą generować także inne czynniki, np. problemy zdrowotne (np. wysoka gorączka, infekcja, przyjmowanie leków, które oddziałują na centralny układ nerwowy dziecka) czy słabsza kondycja (np. będąca efektem niewyspania, zmęczenia czy stresującego stylu życia).


Go Glow Light Worlds Apart

Czy to już lęk?
Nocne lęki potrafią dać dzieciom nieźle się we znaki. I chociaż bywają utożsamiane z sennymi koszmarami, to- tak naprawdę- mają z nimi niewiele wspólnego. W czasie, gdy senne koszmary są jedną z faz snu- mało dotkliwą dla najmłodszych, nocne lęki są zaburzeniem, które potrafi zdezorganizować życie. Czym się objawiają? Zwykle głośnym, intensywnym, napadowym płaczem, krzykiem, widocznym roztrzęsieniem i niemożnością dobudzenia dziecka.

Sposoby na noc bez strachu
Co robić, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia epizodów lękowych? Jak sobie radzić, gdy zaburzenia snu regularnie nękają pociechę? Od czego zacząć? Przede wszystkim od uważnej obserwacji swojego dziecka. I pamiętaj- im więcej negatywnych bodźców dociera do malucha w ciągu dnia, tym większe jest prawdopodobieństwo wystąpienia zaburzeń snu. Po drugie- zadbaj o to, aby w nocy w pokoju dziecięcym paliła się lampka (np. połączenie nocnej lampki i latarki w jednym- Lampka Go Glow Light Worlds Apart ze sklepu www.babymama.pl). Łagodne, delikatne światło potrafi zdziałać wiele: zwiększa poczucie pewności i bezpieczeństwa, łagodzi stres związany np. z nauką samodzielnego zasypiania i tym samym redukuje ryzyko wystąpienia nocnych lęków. Po trzecie- usystematyzuj rozkład dnia swojego dziecka. Okazuje się, że im bardziej przewidywalny jest plan dnia, tym dziecko czuje się bardziej komfortowo, lepiej śpi i szybciej się regeneruje. A to sprzyja w walce z nocnymi lękami.

 

Źródło: www.babymama.pl







Copyright © 2006-2011 ANFA.pl Wszelkie prawa zastrzeżone. | O nas - Reklama - Polityka COOKIES